Dieta kopenhaska

Dieta kopenhaska czy też dieta duńska lub dieta trzynastodniowa. Uważa się, że zbór zasad diety kopenhaskiej został opracowany w Danii, a ściślej miejscem powstania była Klinika Mayo lub Szpital Rządowy w Kopenhadze, jednak, co ciekawe,  wymienione instytucje zaprzeczają swojemu udziałowi w tworzeniu tej diety. Dieta kopenhaska umożliwia osobom, które ją zastosują, osianie szybkiego efektu w podobno niecałe dwa tygodnie – redukcja tkanki tłuszczowej i utrata nawet 7-20 kg. Dieta kopenhaska to  dieta nieskowęglowodanowa i niskokaloryczna. Dieta ta wymaga specjalnego rygoru, bowiem jeśli dochodzi do przerwania jej stosowania choć na jeden dzień lub zostanie złamana jedna jej zasada, należy przystąpić do niej ponownie, a to w tym celu, by nie zaszkodzić swojemu zdrowiu – odczekać przy tym trzy miesiące. Natomiast zakończona dieta umożliwia powtórzenie jej dopiero po upływie dwóch lat.

Dieta kopenhaska to dieta ściśle określona – zabrania się wprowadzania w jadłospisie jakichkolwiek zmian. W zależności od konkretnego dnia, osoby przebywające na diecie spożywają tylko od 600 do 800 kilokalorii, natomiast kluczem diety jest wytworzenie deficytu kalorycznego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *