Trening Split

Trening split to znakomity sposób na to, by rozwijać sylwetkę. Nie jest to jednak sposób łatwy, mówi się nawet, że aby przystąpić do treningu aplit trzeba mieć już pewien staż, bowiem jest to trening cokolwiek wymagający. Trening split polega na tym, że wykonujemy w ciągu jednej sesji treningowej przynajmniej po cztery ćwiczenia na wybrane dwie grupy mięśniowe. I to już powinno nam coś mówić, a to mianowicie, że jest to trening wymagający, wymagający już pewnej siły i wytrzymałości. Należy tez w tym miejscu zaznaczyć, że trening split ma cechę treningu piramidalnego, czyli wraz ze wzrostem ilości serii spada ilość powtórzeń a rośnie ciężar obciążenia. Wygląda to w ten sposób, że wykonując przykładowo na początku serię złożoną z dwunastu powtórzeń ciężarem 30 kilo, prze trzeciej lub czwartej serii powtórzeń może być osiem a ciężar może wzrosnąć np. do 50 kilo. Widać więc na tym przykładzie, że rzecz dotyczy spraw wymagających. Tymczasem chodzi o dwie grupy mięśni, więc czas treningu wydłuża się.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *